Copyright 2024 - PT Computers s.r.o.
ukbinaryoptions.netFinpari Promo Code

Vážení přátelé, protože u rybářského kroužku, naší organizace Rožmitál pod Třemšínem, došlo za poslední uplynulé období k určitým změnám, rád bych vás o nich nyní informoval.:

Koncem roku 2016 oznámil vedoucí Dominik Pazderník, že končí z časových a pracovních důvodů. Protože Dominik vedl rybářský kroužek několik roků a byl tím, který ho zde obnovil a nastartoval v těžkém období, oživil a zavedl v kroužku různé akce typu například: rybářské dětské závody, akci Ve vodě nežijí jen vodníci a v neposlední řadě také rybářský dětský tábor. Myslím si, že za svoje úsilí a činnost si zaslouží velké poděkování.

Výbor naší organizace se zabýval otázkou, kdo povede kroužek nadále. Jelikož sem Dominikovi s kroužkem pomáhal, padlo tedy moje jméno, musím přiznat, že jsem odmítal stát se vedoucím a dobře si uvědomoval, co je to za velikou zodpovědnost a jak je to časově náročné. Také proto, že jsem se nikdy moc sportovní rybařině nevěnoval, naopak pouze tomu, čím sem se vyučil na rybářské škole v Třeboni, a to pouze chovu ryb a práce s tím spojené. Víceméně jiná možnost nebyla a kroužek by dále nemohl pokračovat. Byl jsem tedy výborem naší MO přesvědčen a kývl na spolupráci jako nový vedoucí rybářského kroužku.

Díky nadcházejícím akcím, které jsme uspořádali a tím stoupla i popularita kroužku, máme dnes 30 registrovaných dětí. Kroužek navštěvuje v průměru okolo 25 dětí. Bylo mi naprosto jasné, že takový počet dětí není schopný ukočírovat jeden člověk. Oslovil jsem tedy o pomoc některé rodiče, kteří kroužek navštěvují a u kterých byl velký předpoklad, že se do rybářské práce s dětmi zapojí. Dále nám pomáhají i naši dva dorostenci z rybářského kroužku. Tím byl tedy vytvořen, dovoluji si říct, opravdu dobrý tým vedoucích, který organizuje všechny akce a vede děti, a to v tomto složení: Aleš Haluska, Veronika Kapounová, Jaroslava Nassová, Jula Nass, Eva Hofmanová, Maruška Šourková, naši dva dorostenci Michal Mareš a Tomáš Bláha.

Celý náš tým začala práce s mládeží bavit, a tak nějak jsme se do toho zakousli, což myslím můžete posoudit sami i z činnosti kroužku. Scházíme se pravidelně každý pátek od 15 do 17 hodin, v zimním období převážně ve zdejší Základní škole, a to díky velmi dobré spolupráci s paní ředitelkou Bacíkovou a zástupkyní ředitele paní Hořejší. Využíváme hodinu v tělocvičně, kde se věnujeme rybolovné technice, základům práce s prutem a nahazování na terče, ve zbytku času vždy hrajeme nějakou hru příkladně vybíjenou. Další hodinu využíváme učebnu, kde se děti učí poznávání ryb, jejich míry a doby hájení, také poznávání ostatních živočichů kolem vody. K výuce, pokud je to možné, využíváme také vodnických pracovních sešitů, především k získání znalostí rybářského řádu, správného vyplňování povolenky a podobně. Tyto sešity nám dodal Středočeský územní svaz. Dále zde trénujeme navazování háčků a různé techniky položené a plavané. Protože využíváme moderní učebnu s interaktivní tabulí, hodně používáme naší elektronickou hru Riskuj, kde děti soutěží mezi sebou, což je dost baví a zároveň si vše opakují, jak míry ryb tak jejich doby hájení, poznávání ryb a živočichů a rybářského náčiní. Tuto elektronickou hru pro náš kroužek, která má v dnešní době už třetí verzi, celou sám vyrobil a vymyslel náš dorostenec Michal Mareš, za což má náš veliký obdiv a poděkování. Tato hra zaujala i některé jiné rybářské kroužky, a tak jsme ji předali dále v rámci naší dobré spolupráce v SÚS, například do rybářského kroužku v Plaňanech, pod vedením naší kolegyně Hanky Purkrábkové.

Zimní období je pro děti, přirozeně, tou méně oblíbenou dobou, a tak jsme využili zamrznutí vodní hladiny a s kroužkem absolvovali lov na dírkách, na soukromém rybníčku Petra Šourka v Sedlici,

kterému bychom za to rádi poděkovali, jak za rybolov, tak i za poskytnutí místnosti, kde se děti mohly ohřát a dát si čaj. Nechybělo samozřejmě ani opékání buřtíků, akce lov na dírkách se vydařila a děti ulovily několik pstruhů, okounů a ježdíků. Také měly možnost si sami vyzkoušet vrtání díry do ledu speciálním vrtákem, k tomu určeným.

V zimním období ve škole, ale i během celého roku, na našich akcích pro děti, nás také navštívila přátelská kontrola a to vedoucí odboru mládeže SÚS pan Jiří Eichler a předseda SÚS pan Dušan Hýbner. V březnu na náš kroužek dorazil s dětmi vedoucí mládeže z organizace Újezd nad Lesy, který se svými dětmi předvedl a učil naše děti rybolovné technice - házení na terče, tak zvaný Skish a házení na plachtu s terčem, tak zvaný Arenberg. Nakonec našim dětem věnovali i nějaké ceny, za což místní organizaci Újezd nad Lesy moc děkujeme.

Další událostí byly dětské rybářské závody na Jezu pořádané naší místní organizací, kterých se účastnilo celkem 48 dětí. Tradičně se zúčastnily i děti rybářského kroužku z Blatné s JÚS, se kterými spolupracujeme už delší dobu a navštěvujeme se vzájemně při rybářských závodech. V přestávce závodů proběhla ukázka přívlače, pro děti, od hosta paní Janiny Vestfálové a jejího syna z týmu Vest-Fishing. Oba se přívlačí zabývají a jsou reprezentanti SÚS. Při rybářských závodech jsme prezentovali náš kroužek a práci s mládeží na rybářském dětském dni, na hrázi rybníka Jezu, pod názvem ,,Ve vodě nežijí jen vodníci´´. Tato akce byla jak pod záštitou města Rožmitál, tak SÚS, který na akci věnoval pro děti spousty krásných cen. Akce byla určena všem dětem z celého rožmitálska a účast byla velmi hojná, sešlo se zde necelých 200 dětí, takže se naše děvčata, která se dětem věnovala pěkně zapotily. Pro účastníky byla připravena řada soutěží, skákací hrad, střelba ze vzduchovky, nahazování na terče, vylovení si ryby z kádě, chytání umělých rybiček na háčky, malování a podobně. Také si měly možnost zdarma, opéct buřtíky. Pro všechny děti, které se této akce účastnilybylo připraveno spoustu krásných cen, a to díky velmi dobré spolupráci a podpoře města Rožmitál, SÚS, firmy Kaiser Jaroslav Kaiser, Josef Kaiser a Petr Kaiser a v neposlední řadě i díky všem drobným sponzorům a podnikatelům z rožmitálska, za což všem patří veliký díky.

V letním období se náš kroužek věnuje převážně samotné praxi v rybolovu, a to díky opět velmi dobré spolupráci s městem Rožmitál a Technickými službami města Rožmitál, na jejich rybníčku za čističkou. Dále využíváme k rybolovu i sportovní revír naší místní organizace a soukromých revírů. Děti se tak učí samotné praxi rybolovu a šetrné zacházení s rybou a vše s tím spojené.

Další akcí, která proběhla na rybníku Jez byla, v měsíci květnu, akce rybářského dne a rybářských závodů pro všechny děti z našeho kroužku, celou akci připravila a zafinancovala skupina našich rybářských členů, pod názvem Mokrý Banditi. Děti tak závodily v chytání ryb, znalostech, nahazování na terče a vzdálenosti. Pro děti bylo připraveno občerstvení zdarma a také všichni obdržely krásné ceny. Celá akce byla profesionálně vedena a všem členům spolku Mokrý Banditi moc děkujeme za krásnou akci a podporu naší rybářské mládeže. Těšíme se samozřejmě na další spolupráci.

Na jaře pořádal SÚS v Praze dvě akce, školení všech vedoucích rybářských kroužků a aktiv vedoucích rybářských kroužků, celý náš tým se obou akcí účastnil, pro zlepšení informací a samotné praxe v práci s rybářskou mládeží. Dále jsme se zúčastnili školení v Praze, pod vedením zkušených pedagogů, na vedoucí dětských táborů završeným závěrečnou zkouškou a udělením certifikátu jako vedoucí dětských táborů. Všichni jsme zdárně zkoušku zvládli a certifikát získali.

Poslední akcí pod taktovkou SÚS bylo celovíkendové zdravotnické školení, opět v Praze, které z našeho týmu vedoucích absolvovala Eva Hofmanová a Jaroslava Nassová, tudíž i my v našem rybářském kroužku Rožmitál máme akreditované zdravotníky což zrovna já, který omdlívá jen vidím injekci, velmi vítám.

Na jaře při těchto akcích pořádaných SÚS jsem byl osloven vedením odboru mládeže SÚS panem Jiřím Eichlerem a byla mi nabídnuta spolupráce a funkce člena odboru mládeže ve SÚS, kterou jsem tedy s pokorou přijal, a tak jsem se zapojil do práce s mládeží a akcemi konaných pro mládež v celém SÚS. Završením školního roku náš kroužek v Rožmitále, jako tradičně, zvolil dětský rybářský tábor, nebo-li volno víkendovou čtyřdenní akci od čtvrtka do neděle, jako už tradičně v rekreačním zařízení Kymevo u Sobeňského rybníka. Táboru se účastnilo 22 dětí a celý náš tým vedoucích. Ve čtvrtek odpoledne proběhl příjezd a seznámení s táborem, v pátek jsme absolvovali celodenní výlet do Farma parku v Soběhrdech a děti si tento výlet moc užily. K vidění bylo spousta zvířat, krásné prostředí a také spousty her a atrakcí pro děti. Největším tahákem byla obří nafukovací trampolína, kterou si děti užily na plno. Druhý den tábora jsme vyrazili na rybolov, a to na chovný rybník Metelský, u firmy rybářství Lnáře, která náš kroužek dlouhodobě podporuje a dokonce přijel děti v rybolovu podpořit sám pan ředitel rybářství Lnáře Petr Vávra, moc děkujeme. Děti si chytání moc užily a ryby nám, díky přípravě rybářů, braly jako o život. Děkuji našemu hospodáři Pájovi Zemkovi za zajištění celé akce.

Dále jsme se přesunuli na rybářské slavnosti v Blatné, kde jsme ochutnali různé rybí speciality a navštívili sádky a také celou provozovnu, kde pro nás byla připravena velmi pěkná exkurze zpracovny ryb podniku Blatenská ryba, se kterým máme také dobré vztahy. Děti tak měly možnost poznat celý rybářský provoz a kompletní zpracování ryb,jako je uzení, kuchání, i hotové výrobky. Dokonce pro nás byla připravena ochutnávka různých uzených ryb, moc děkujeme našemu předsedovi Milanovi Pojerovi za zajištění celé akce. Na táboře se děti také měly možnost pěkně vyřádit v bazénu a zahrát si různé hry. Na večer byla připravena bojovka, která prověřila i zdatné hrdiny.

Poslední den tábora děti soutěžily v různých připravených hrách a samozřejmě nejvíce je zaujala střelba z paintbolových zbraní, za tuto přípravu děkujeme Jiřímu Pospíšilovi s dcerou, který vše připravil a firmě Oknoplastik Petra Šourka. Na závěr děti obdržely spousty krásných cen od naší organizace, SÚS a města Rožmitál, který náš tábor podporovali. Poděkování patří i rodičům, kteří nám na tábor věnovali sponzorské dary a celému týmu vedoucích, který se dětem plně věnoval celé čtyři dny.

Náš kroužek se účastnil několika rybářských závodů, a to v Týnci nad Sázavou o pohár předsedy SÚS, kam jsme vyrazili se 14 dětmi už v pátek. Přespali jsme ve stanech a druhý den se účastnili závodů, na kterých se sešlo 80 dětí z celého Středočeského kraje, takže konkurence byla vážně veliká. S potěšením musím oznámit, že náš dorostenec Tomáš Bláha, v kategorii mládež 16 – 18 let, obsadil krásné 3 místo, a tak jsme si domů vezli středočeský pohár, gratulujeme Tomášovi. Děkujeme SÚS za zajištění dopravy autobusem a vedoucím našeho kroužku, kteří se dětem při závodech věnovali. Dalších rybářských závodů jsme se účastnili u Jihočeských kolegů v Blatné. I tam můžeme s potěšením oznámit získání dvou pohárů, a to u Pavla Metličky za druhé místo a zároveň za největší ulovenou rybu závodu. Pájovi se povedl neuvěřitelný kousek, mimo 14 ulovených kaprů ulovil také dva sumce a z toho jeden byl Albín. Vážně neuvěřitelný rybářský zážitek a Pájovi děkujeme.

Ani o letních prázdninách jsme nebili pozadu a děti se účastnily rybářského vodnického tábora, který pořádal SÚS. Byl to týdenní tábor zaměřený na rybolov. Probíhal na řece Berounce, v Roztokách u Křivoklátu, pod heslem zlatých úhořů Oty Pavla. Tábor byl okořeněn mnoho akcemi, hosty, ukázkami, rybolovem, koupáním a děti si ho opravdu moc užily. Za zmínku stojí návštěva, která na táboře proběhla, děti přijel podpořit známý, bývalý, hokejový brankář, dovoluji si říct, že hokejová legenda, pan Dominik Hašek. Táboru se zúčastnilo na 40 dětí, z celého SÚS. Celý tábor vedla skupina 6 vedoucích a jednoho zdravotníka z SÚS, i zde měla naše organizace své zástupce, konkrétně dva vedoucí Aleše Halusku a Evu Hofmanovou, na pozici zdravotníka Jaroslavu Nassovou.

Zahájení školního roku bylo velmi vydatné a přivedlo do našeho kroužku další mladé rybaříky, kteří se dobře zapojily do kolektivu. Během celého roku informujeme, velmi aktivně, o naší činnosti s mládeží na rybářských stránkách, na facebookovém profilu rybářského kroužku a dodáváme i spousty fotografii z našich akcí, informujeme také, díky velmi dobré spolupráci, i na internetových stránkách SÚS a rybářského rozcestníku, dále také v místním tisku a regionálním tisku a dokonce i ve dvou rybářských časopisech, a to v Rybářství a Kajmanu.

Všem těmto redakcím děkujeme za podporu naší rybářské mládeže, moc si toho vážíme. Zároveň musím poděkovat i tak zvanému tiskovému oddělení našeho kroužku, který naše příspěvky zpracovává a tím nám velmi pomáhá, a to slečně sádecké Jiřince Benadikové a reportérovi příbram.cz, panu Miroslavu Pavlíkovi.

Za naší činnost jsme byli oceněni i spolkem RCCC rybářský klub z.s., který nám zaslal dva balíky cen pro děti, které jsme příkladně použili při rybářských závodech. Další akcí, která proběhla, dnes už při známých a velkolepých rybářských slavnostech, které naše MO pořádá s městem Rožmitál a mysliveckým spolkem za podpory Středočeského kraje, v areálu na koupališti, kde byl rovněž stánek pro děti a spousty her, soutěží, samozřejmě nechyběl nafukovací skákací hrad a střelba se vzduchovky. Děti dokonce, mimo stánek, měly možnost vidět výlov rybníka hodně z blízka. Při návštěvě okolo 2000 lidí, jsme zaznamenali u našeho stánku pro děti, přes 300 dětí. Tady si zaslouží veliké poděkování opět celý tým vedoucích a zároveň vedoucí mládeže ze spřátelených MO, kteří se dětem po celý den věnovali, což bylo opravdu náročné. Konkrétně: MO Beroun, MO Březnice, za SÚS vedoucí odboru mládeže pan Jiří Eichler a předseda pan Dušan Hýbner, dále parta našich členů MELODY BOYS Jiří Voříšek, Saša Romanec a Ing.p.plk Miloš Caisek.

Závěr roku patří vánočnímu večírku, který se odehrál na bowlingu Amerika, kde si děti zahrály bowling a bylo pro ně připraveno spousty dobrot a občerstvení. Tento večírek byl pro náš kroužek velice vzácný, a to z důvodu samotných hostů - paní ředitelky ZŠ Bacíkové, místostarosty města Rožmitál pana Bártla, radního středočeského kraje pana Řiháka a vedení SÚS předsedy pana Hýbnera, vedoucího odboru pana Eichlera a manažera pana Vlčka, kteří přijeli vyhlásit náš rybářský kroužek za velmi aktivní činnost, předat ocenění za nejlepší rybářský kroužek ve středočeském kraji za rok 2017 a současně za nejlepšího vedoucího rybářského kroužku ve středočeském kraji. Toto ocenění patří celému týmu vedoucích, který opravdu celý rok, ve svém volném čase a zdarma, pracoval s naší rybářskou mládeží. Za ocenění jsme byli opravdu moc rádi a myslím si, že naší činností s rybářskou mládeží, děláme dobré jméno jak naší MO, tak městu Rožmitál a v neposlední řadě i SÚS.

Kroužek byl oceněn i finanční částkou, ze které připravíme dětem opět nějakou pěknou akci. Finančně odměněn byl i vedoucí kroužku, a to jak z pozice SÚS, tak i radou města Rožmitál. Za tuto odměnu byly pořízeny všem dětem rybářská trička a kšiltovky s naším logem.

Závěrem mé zprávy musím poděkovat celému výboru naší MO organizace, za obrovskou podporu celého rybářského kroužku, protože nás velmi silně podporují, a to jak materiálně, tak finančně. Poděkování zaslouží i dva největší sponzoři a podporovatelé naší činnosti město Rožmitál a SÚS, nesmím ale opomenout všechny ostatní sponzory, kterým děkujeme v našich zprávách, po každé konkrétní akci. Zprávu bych zakončil tím, že si myslím, že v mládeži je naše budoucnost jak pro naší organizaci, tak celý rybářský svaz a rozzářený dětský úsměv je tou největší skutečnou odměnou.

Děkuji vám a přeji mnoho úspěchů v nadcházející rybářské sezóně.

Petrův zdar.

Vedoucí mládeže ČRS MO Rožmitál pod Třemšínem Aleš Haluska.

Děkuji vám a přeji mnoho úspěchů v nadcházející rybářské sezóně.

Petrův zdar.

Vedoucí mládeže ČRS MO Rožmitál pod Třemšínem Aleš Haluska.